MENU
Widok na nowy most kolejowy w trakcie budowy.

Dodał: PAX° - Data: 2022-09-11 11:47:28 - Odsłon: 371
sierpień 2022


Obiekt zbudowany jako most nad odnogą rzeki Oławy, obecnie wyschłą, stąd w zasadzie stał się wiaduktem. Pozostałością "wodnej" historii przeprawy są balustrady oddzielające drogi od suchodołu. Pod przeprawą przechodzi transgraniczny Rowerowy Szlak Odry - nieutwardzona drogą z Siechnic do Kotowic. Most (formalnie w dokumentacji PKP-PLK jest mostem) jednoprzęsłowy, o konstrukcji stalowej, kratownicowej z jazdą dołem, dwutorowy - jeden tor rozebrany. Długość przęsła 26 m, światło pionowe 3,20 m.

W maju 2022 roku stalową, ponad 100-letnią konstrukcję wiaduktu rozebrano, a następnie pocięto na złom. Obiekt nie był objęty ochroną konserwatora zabytków. Powstać ma konstrukcja żelbetowa o długości zaledwie 10 metrów. Ścieżka i droga lokalna mają być odtworzone.

  • /foto/3933/3933972m.jpg
    1977
  • /foto/51/51177m.jpg
    2005
  • /foto/3409/3409260m.jpg
    2012
  • /foto/3409/3409413m.jpg
    2012
  • /foto/3409/3409418m.jpg
    2012
  • /foto/5996/5996682m.jpg
    2016
  • /foto/6026/6026826m.jpg
    2016
  • /foto/6026/6026827m.jpg
    2016
  • /foto/6026/6026829m.jpg
    2016
  • /foto/7720/7720167m.jpg
    2016
  • /foto/10010/10010006m.jpg
    2022

PAX°

Poprzednie: Most kolejowy (rz. Oława / Siechnice) Strona Główna Następne: Most kolejowy (Siechnice / Kotowice)