MENU
Stacja Siechnice, widok w stronę Wrocławia. Na zdjęciu dwa zmodernizowane składy EN57AL spółki Polregio, oczekujące na swoje godziny odjazdu do Wrocławia. W okresie 13 marca - 9 października 2022 r. na odcinku Siechnice - Jelcz-Laskowice kursowały autobusy zastępcze z powodu modernizacji obiektów inżynieryjnych na jednotorowym odcinku linii 277 w kierunku Czernicy Wrocławskiej.

Dodał: marzipan° - Data: 2022-10-11 21:44:19 - Odsłon: 547
06 października 2022

Data: 2022:10:06 18:18:57   ISO: 500   Ogniskowa: 38 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D5600   Przysłona: f/5.6   Ekspozycja: 1/125 s  


Stacja węzłowa - oprócz jendotorowej linii 277 prowadzącej do Wrocławia Brochowa WBA (osobowy) na stacji rozpoczyna się dwutorowa łącznica nr PLK 764 dł. km 3,450 do Wrocławia Brochowa WBB (towarowy). Stacja posiada 5 torów głównych, z których dwa znajdują się przy niskich, jednokrawędziowych peronach (przebudowa w połowie 2013 r. na jeden peron wyspowy, dwukrawędziiowy). Oprócz nich, znajdują się tu dwa tory boczne. Od strony Czernicy odgałęziają się dwie bocznice do elektrociepłowni "Czechnica". Do lat 90. ub.w. istniała przy wschodnim wyjeździe ze stacji niewielka huta żelazostopów (kiedyś fabryka chemiczna Wacker Chemie dla której właśnie zbudowano pierwszą elektrownię), która miała też własną bocznicę. Obecnie zabudowania huty jak i tory na terenie zakładu są w większości rozebrane. Ruchem pociągów i rogatkami kierowano z nastawni "Si". Do 2013 r. funkcjonowała też nastawnia wykonawcza "Si1", która została wyłączona. Dworzec nieczynny, pociągi zapowiadane z nastawni. Główny ruch generują składy z węglem do elektrociepłowni - 2-5 pociągów tygodniowo, więcej w sezonie grzewczym. (moose - różne źródła)

  • /foto/240/240177m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/294/294509m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/150/150392m.jpg
    1912
  • /foto/187/187901m.jpg
    1914 - 1915
  • /foto/143/143452m.jpg
    1920 - 1937
  • /foto/73/73282m.jpg
    1921
  • /foto/3591/3591911m.jpg
    1927 - 1929
  • /foto/184/184631m.jpg
    1929
  • /foto/405/405879m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/10459/10459462m.jpg
    1938
  • /foto/301/301536m.jpg
    1981
  • /foto/122/122731m.jpg
    2006
  • /foto/122/122732m.jpg
    2006
  • /foto/122/122733m.jpg
    2006
  • /foto/122/122735m.jpg
    2006
  • /foto/228/228288m.jpg
    2008
  • /foto/228/228290m.jpg
    2008
  • /foto/292/292047m.jpg
    2009
  • /foto/3867/3867796m.jpg
    2013
  • /foto/5486/5486287m.jpg
    2015
  • /foto/5581/5581451m.jpg
    2015
  • /foto/6157/6157623m.jpg
    2016
  • /foto/6489/6489987m.jpg
    2016
  • /foto/6495/6495188m.jpg
    2016
  • /foto/6495/6495576m.jpg
    2016
  • /foto/6516/6516952m.jpg
    2016
  • /foto/6982/6982899m.jpg
    2016
  • /foto/10756/10756081m.jpg
    2021
  • /foto/9386/9386068m.jpg
    2021
  • /foto/9386/9386076m.jpg
    2021
  • /foto/10056/10056374m.jpg
    2022

marzipan°

Poprzednie: Dom nr 36 Strona Główna Następne: Stacja kolejowa Siechnice